Olot està iniciant una sèrie d'accions participatives per
definir les accions que han de conformar el Pla de Mobilitat Urbana (PMU) d'Olot.
D'acord amb la legislació actual, els plans de mobilitat
urbana han d'estar enfocats a la sostenibilitat i millora de la seguretat.
Fa uns mesos que va finalitzar la Fase I de diagnosi i
anàlisi de la mobilitat a Olot que va aportar les dades de partida: els olotins
i olotines ens movem per la ciutat principalment a peu (50% dels desplaçaments) quan fa 14 anys el 73%
dels desplaçaments
interns eren en vehicle privat; tenim
una afluència diària de molts cotxes de fora de la nostra ciutat que pretenen
aparcar prop del centre i generen trànsit d’agitació en cerca d’aparcament gratuït
proper al centre; la mobilitat en bicicleta és millorable (2.000 persones s'hi
mouen diàriament, tot i que molt sovint han de compartir espai amb cotxes, i
també amb vianants); i, a banda del transport escolar, fem un ús molt reduït
del transport públic, vora l'1% dels desplaçaments.
aragirona.cat |
- Augmentar
la superfície i la qualitat de la xarxa de vianants
- Fomentar
els desplaçaments segurs amb bicicleta
- Fomentar
l’ús del transport col·lectiu
- Reduir
la mobilitat motoritzada i augmentar la seguretat
- Gestionar
l’oferta/demanda d’estacionament per reduir el trànsit d’agitació
- Augmentar
la seguretat en els desplaçaments al municipi i reduir l’accidentalitat
- Fomentar
la mobilitat sostenible, segura i equitativa
Es tracta d'un exercici de participació i consens,
d'objectius a assolir i de la realitat que ens posarà restriccions. Però el més
important és que el PMU serveixi també per transformar Olot en una ciutat més
amable, on puguin conviure els 34.000 olotins i olotines amb els quasi 22.000
vehicles sense haver de competir per l'espai als als quasi 135 km de carrers i
avingudes.
A més volem que el PMU d'Olot aprofiti els valors de
ciutat educadora perquè la mobilitat diària, la circulació, l'estacionament són
un exercici de civisme i de convivència; de respecte cap als altres
conciutadans i també envers la seguretat de tots plegats.
Des de l'administració municipal destinem molts recursos
a provar d'esmenar conductes i a protegir els vianants de les conductes d'una
minoria de conductors: 1050 passos de vianants, 41 alentidors de velocitat i
més de 2000 fitons que protegeixen 5000 metres de voreres, en són exemples. I
és que molt sovint passa que quan ens posem al volant, o al manillar, d'un
vehicle ens oblidem que en un moment o altre tots som vianants.
(Col·laboració publicada a "La Comarca", 30 de juny de 2014)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada